ایزاک نیوتن

در یک روز زیبای تابستانی ایزاک نیوتن مرد جوان انگلیسی زیر درخت سیبی نشسته بود. به ناگاه سیبی از از درخت افتاد و نزدیک بود به سرش بخورد.این جریان اتفاقی سبب شد که نیوتن درباره آن اندیشه کند. چرا سیب به پایین و نه به بالا افتاد؟و اگر سیب و دیگر چیزها به پایین سقوط میکنند پس چرا ماه بر زمین فرو نمی افتد؟

هنگامی که نیوتن چندین سال بعد پاسخ این پرسش را توانست بیابد در واقع یکی از قانونهای فیزیک را کشف کرده بود که بر تمام عالم حکمفرماست:{قانون نیروی گرانش}. او در آن زمان در سال چهارم دانشگاه کمبریج در انگلستان تحصیل میکرد. ولی چون در لندن طاعون شیوع یافته بود و هزاران نفر را به کام مرگ میکشاند تمام مدارس بسته شدند و نیوتن جوان هم به ملک مزروعی مادرش رفت.

او در ۱۸ماهی که پس از آن سپری شد به آگاهیها وکشفهایی بیش از آنچه که دانشمندان دیگر در تمام طول عمر خود دست میابند دست یافت. او در این مدت ساخت و ساز قانون نیروی گرانش را آغاز کرد. او دستگاهی از علایم و مقررات قراردادی را برای اجرای محاسبات ریاضی پیدا کرد که آنرا حساب {انتگرال و دیفرانسل} نامید.

بنابر این چندان هم شگفت نیست که مردم اغلب نیوتن را {بزرگترین نابغه تمام اعصار} میخواندند.

منبع:کتاب دانشمندان بزرگ

Library

سلام.امروز فکر کردم بهتره درباره Library یا کتاب خانه مطلب بذارم.داستان این کتاب خانه به روزی بر میگردد که روزی  من و برادرم و کیارش که یکی از دوستانمان است و مادرش به یک کتابخانه که در نزدیکی pinesقرار دارد رفتیم ومن ۳ کتاب از کتابخانه با کارت کیارش قرض گرفتم و قرار شد که کتاب ها را تا سه هفته دیگر به کتابخانه پس بدهم.سه هفته بعد وقتی رفتیم کتاب هارا پس بدهیم من و برادرم تصمیم گرفتیم که  عضو کتابخانه شویم و این اتفاق افتاد و من وبرادرم عضو شدیم و به ما هم کارت دادند و این دفعه من ۶ کتاب قرض گرفتم و تا سه هفته مهلت دارم که کتاب ها را تمام کنم. اسم کتاب های من The bears holiday ,Hungry Hungry sharks,Dragon hunt,Dinner for fox,George washington,و Supercars هستند و من همه آنها را تمام کردم.

روز مادر

سلام.در اینجا یعنی ملبورن استرالیا امروز روز مادر است ومن روز مادر را به مادر عزیزم و تمامی مادران عزیز تبریک میگویم.از مادر عزیزم برای زحماتی که در این ده سال و یا یازده سال زندگیم برای موفقیت من کشیده بسیار تشکر میکنم.همچنین روز مادر را به مادربزرگ های عزیزم هم تبریک میگویم و امید وارم همه مادر های دنیا همیشه سالم باشند.

جمله های زیبا

سلام .در این مطلب میخواهم چند جمله زیبا که متنش از وبلاگ جاده ای تا بینهایت موفقیت است بنویسم.امیدوارم لذت ببرید.

۱هر کار بزرگ در آغاز محال به نظر میرسد.

۲برای کسانی که آهسته و پیوسته بروند هیچ راهی دور نیست.

۳برای کسانی که پشتوانه خواسته هایشان ایمانی تزلزل ناپذیر است غیر ممکن وجود ندارد.

۴نه زمستانی باش که که بلرزانی و نه تابستانی باش که بسوزانی.بهاری باش که برویانی.

با تشکر از وبلاگ جاده ای تا بینهایت موفقیت.

قدردانی بزرگ

سلام خدمت همه دوستان عزیز و کسانی که از وبلاگ من بازدید می کنند.متاسفانه خیلی وقت بود مطلب ننوشته بودم اما فکر می کنم از این روز به بعد هر هفته یا هر روز در وبلاگم مطلب بزارم.در این مطلب می خواهم از همه دوستان و خانواده ی عزیزم در مشهد تشکر کنم. از همه بابت هدیه هایی که برای من و برادرم آماده کرده بودند تشکر می کنم.از سجاد و حسین و آقا محسن و آقا رضا بابت آن ساعت زیبا تشکر میکنم و امید وارم همیشه موفق باشند. از مادر بزرگ های عزیزم و پدربزرگ عزیزم بابت پول ها و همه چیز تشکر میکنم .از خاله های عزیزم هم تشکر میکنم .از عمو محمد هم بابت ان بیست دلار تشکر میکنم.از عمو حمید هم تشکر میکنم.از عمه سمیه هم ممنونم.و در پایان از دختر خاله و پسر خاله و پسر عموی عزیزم هم تشکر میکنم.از پدرم هم بابت لواشک ها تشکر میکنم.